Rändtöötubades saab igayks tõrva põletada ja köit keerutada, võib ka niisama uudistada.
Emajõe lodjaselts valmistab praegu ette viikingilaeva ehitamist, lisaks plaanitakse luua rändtsirkuse põhimõttel mööda Eestit ringi liikuv lodjakoda, kirjutas EPLs Mari Kodres.
Praegu on lodjaseltsil käsil tulevase viikingilaevaga sarnaneva väiksema katsepaadi ehitus, mis on mõeldud ehituskogemuste saamiseks ja proovisõitudeks, et veenduda aluse stabiilsuses ning ohutuses asjahuviliste sõidutamisel.
Suurema viikingipaadi ehk muinasaegse sõjalodja ehitust peaks lodjaselts alustama maikuus.
“Tahaksime teha atraktsiooni laeva ehitusprotsessi jälgimisest, mitte ainult valmis laevast,” selgitas Priit Jagomägi, yks lodjaseltsi eestvedajaid. Jagomägi sõnul näitab muu maailma kogemus, et valmivat laeva käiakse isegi rohkem vaatamas kui juba valmis alust.
Tartu 2006. aasta väärikaima teo tiitliga pärjatud lodjaseltsi teiseks suuremaks eesmärgiks on teha omapärane sisevete ajalugu tutvustav rändtsirkus ehk liikuv lodjakoda, millega on tulevikus plaanis osaleda eri vanalaeva- ja rahvayritustel.
Rahvale soovitakse tutvustada eri laevaehitusvõtteid ja siseveeliikluse ajalugu, mille tarbeks koostatakse ka rändnäitus. Inimestele, kes ei soovi piirduda vaid uudistamisega, vaid tahaksid ka ise kätt proovida, plaanib lodjaselts luua rändtöötoad. Nende seas oleks puutöökoda ja sepikoda, lisaks ka tõrvapõletus- ja köiekeerutamiskoda.
“Osaluselamus on inimestele kindlasti kõige meeldejäävam,” märkis Jagomägi.
Liikuv lodjakoda hakkab sõitma mitte ainult Võrtsjärve-Ema-jõe-Peipsi piirkonnast vaid tutvustab siseveeliiklusega seostuvat kõikjal Eestis ja kaugemalgi.